Saturday Nite CKT

CKT.. Apakah??? Har.. Har.. Har... Singkatan utk Char Kueh Tiaw bg kami2org... Memandangkan esok kat umah omak apak den ada kenduri so my sister2, brother2, in law2 and anak2 fruits semua turun padang utk membantu membanting tulang dan mengerah peluh bg menjayakan misi mengemas, menyepah dan membersihkan kuman2 terlarang dan terbuang yg dah menyewa lebey sedekad kat umah omak apak aku nie... Wahhhhh, rajin sungguh anak2 fruits aku nie...

Berbalik pd isu CKT plak... Jam di Hp Stoberi aku mempacakkan diri tepat jam seploh mlm... Aku nngk warga2 tua veteran ngah bz agy masak sambal petai ikan bilis, peyut plak dah mengeluarkan bunyi2 irama zapin. Sebelum cacing2 belaan dlm perut aku nie mati so aku pun ajaklah adik aku, kwn adik aku ngan anak2 anak2 anak2 fruits aku g mengCKTkan diri... So kami2org sebanyak 9 jenis rupa paras dan bentuk memulakan perjalanan ke tmpt CKT yg berkadar radius 2-3km dr istana hinggap kami nie..

Smpai jer kat kedai CKT tue, aku pun mengorderlah makanan dan minuman.. Air milo 3, Air teh ais 3, Air teh o ais 3, air kosong 1. Char Kueh tiaw 9, Mee Goreng 2.. Banyak x?? Har.. har.. Har....Sebenarnya mmg menjadi keutamaan kami2org mengorder Mee Goreng bg setiap hidangan Char Kueh Tiaw.. Mmg x lengkap menu2 tue if xder Mee Goreng.. Utk pengetahuan korang2 semua, kedai CKT nie hanya sebuah kedai yg memakirkan pondok usang ditepi jalan.. Aku rasa aku start mkn CKT kat kedai nie dr tahun 2008.. Lama tak?? Lama tak?? So pada sesapa yg nak try leh lah cari kedai CKT nie berdekatan dgn KFC yg ke-500 kat Subang Airport tue.. Bg aku CKT nie antara CKT yg sedap aku makan...

Sebelum pulang sempat agy bungkus lagi 2 utk apak aku n makcik aku kat umah tue.. Omak aku x ske sbb dia kata CKT nie mcm Masak Lemak???? Urmmm???? Apalah mak aku nie...

Jom layan pixsa2 kami yaiiii...




 Nie anak2 fruits aku... Wani, Aril, Mimie


Nie anak2 fruits aku lagi.. AB, Pika, Alan


Time to melantak CKT



 Nie lah rupa paras CKT yg gojes tue.. 


Nie plak kombinasi CKT n Mee Goreng.. WAJIB!!


Jgn salah phm, nie bkn bekas cuci garpu.. Nie bekas Cili Jeruk yg sedap.. Licin kami2org kerjakan.. 


Nie plak bekas2 air minuman kami.. Milostos Cha Cha Berry... TehLabamba Kopikebana... TehOaisJerry Berry dan Air Suam Tarik


Licin Sudah.. Kepala udang pun ilang kena telan











thanks for dropping by :)

No comments: