Kisah Aku & Cicak

Cicak.. Semua kenal kan dgn bintang peliharaan nie.. Maunya tak pelihara, semua umah ada kowt... Cerciter Cerciter umah sapa xder cicak???

Tapi kan agak geli kowt nak pegang cicak bila dah remaja dewasa nie...hihihihihihihih... Kalau korang semua nak tahu dulu aku suka tangkap cicak.. Apa!!! Tangkap Cicak??  Yessssss.. Tangkap bkn utk panggang ok.. Dulu masa kekecik aku suka sgt tangkap binatang lembik2 nie.. Nak tau al kisah aku dan cicak?? Ok.. Jommm.. Terjahhhhhh....

Dulu aku tangkap cicak guna kapur dan lidi... Mula2 aku buh kapur sikit kat ujung lidi, kendian cari mangsa sicicak comey dicelah2 tembok kat depan umah aku... Bila dah jumpa aku pun hulur lidi tue... "Ngapppppppp".... CicaK dah kena perangkap, tergolek kat lantai lepas beberapa saat.. Sbb tue kowt ada perumpamaan "Mcm cicak berak kapur".....

Kemudian, aku tangkap cicak tue dan mula lah operasi membahan cicak.. So bahan2 yg diperlukan adalah :-


Bahan-Bahan :-

Sekeping Kertas Yang Suci Murni


Seekor Cicak Yang Comey


2@3 Ketul Mercun padi


Secebis Lighter



Cara-Cara :-

  • Mula2 aku amik sekeping kertas dan dilipat lipat hingga menjadi kecil. Yang ada cuma sedikit ruang
  • Kemudian masukkan cicak dan mercun padi kedlm ruang tadi
  • Kemudian aku lipat2 lagi sehingga xder ruang utk cicak tue bernafas walau sebesar zarah... 
  • Kemudian letakkan kertas yg dilipat td dilantai luar rumah.
  • Kemudian nyalakan ujung kertas dan biarkan beberapa saat... 


>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Akhirnya berkecai lah cicak peliharaan aku yg comey itu.. Cian kan.. Tp aku tak tau naper aku suka operasi membahan cicak nie.. Tp itu masa kecik2 jerlah, dah besar nie idaklah... geli.. Yuksss..

Nnt aku citer lagi kisah aku and binatang2 peliharaan aku yg lain k.. 


p/s :- kadang2 time aku nottie aku bukak mulut cicak tue, aku sumbat dgn mercun padi baru aku balut.. lau aku tgh sopan aku cuma kombine kan jer mereka berdua...





thanks for dropping by :)

No comments: