JPJ Test - Metro Driving

Smlm aku ada wat Entri nie.. Ala pasal nak amik test dengan JPJ.. Biasalah, syarat2 yg wajib dipatuhi utk aku peroleh Lesen aku secara sah... Sebelum nie belasah jer bawak guna Lesen "L". So pagi tadi hari yg dinanti2 telah pun tiba.. Pepagi lagi aku dah bersemangat utk pegi amik test JPJ. Dalam hati nie memang nebes tersangat2.. Memandangkan aku tersenarai dalam ujikaji sesi keDua so aku rasa turn aku musti lambat sikit. So dengan jantung yang rasa mcm nak meletup2 nie aku pun pegilah ke tempat sesi latihan. Sampai jer situ tengok2 rupanya lom start lagi testnya.. Cissss Bergerss sungguh.. Kalau ujikaji sesi keTama tak start lagi, aku yg keDua nie mesti lambat. Rupanya2 ada ahli2 ujikaji sesi keTama tak datang2 lagi.. haprakkk lah korang nie... 

Jam dekat ibu jari kaki aku menunjukkan tepat jam 10am. Alhamdulilah semua perserta ujikaji keTama dah smapi dan dah mengambil no giliran. Now time utk bg no giliran pada ujikaji2 sesi keDua. Dup.. Dap.. Dup.. Dap... No. 60 "ntahsapa2ntah binti ntahsapa2nie"...  Perghhhhh.. Aku org pertama utk sesi keDua.. Hawau lerrr.. Bertambah2 nebes lah aku camnie.. Dengan gaya ala2 model aku pun pegi kat urusetia tue dan isi form.. So time untuk menunggu giliran plak.

10.30am pagi baru aku nmpak org2 JPJ nie smpai kat tmpt ujikaji nie.. Dengan muka ala2 kerek bergaya macho tapi hancur diaorg pun pegilah kat tmpt utk mengkaji org.. So bermulalah sesi uji mengkaji.. "Prettttttttttttt".. Wisel berbunyi menandakan peserta pertama dah masuk.. Arghhhhhhhh.. Nebes2... Punyalah nebes last-last aku baru perasan dah smpai ke peserta ke 59...  Lepas nie turn aku.. uwawawawaawa... 

Bila smpai jer turn aku, aku pun pegilah amik helmet.. Amik motor dan bergerak.. Prenggggg.. prennngggggg... So untuk korunk2 semua yg nak amik lesen motor B atau B2, ada beberapa halangan yg harus korunk tempuhi.. Nnt aku bgtau yer halangan2nya.. Sabar yer, nnt aku wat entri lain tau.. So far alhamdulilah aku berjaya dengan cemerlang test JPJ hari ini... Yesssssssssssssssssssssssss.. Lepas nie tak payah lagi tampal2 sticker "L".


Kasi Pangkah Sama ini L.. hahahahahhahah...

Nielah Metro Driving.. Nmpak tak tapak ujikaji utk Motor.. Nmpak kan


Kat sinilah tempat aku register. Aku dah ada lesen keta so utk tmbh lesen aku kena byr RM798.. 




Moto Metro Driving "BELAJAR SAMPAI LULUS"


thanks for dropping by :)

No comments: