Am Krew - Salah Erti

Hai u olsss...

Pagi tadi tajuk pagi AM krew adalah salah erti.. Lebih kurang mcm korunk wat menda tue dgn niat yg ikhlas lagi jujur lagi amanah dan tanggungjawab.. Tp disalah nilai or disalah erti oleh org lain... Mcm2 kerenah salah erti pagi td, contohnya kes salah erti seorg ibu apabila memarahi kwnnya sendiri dek angkara kawannya bgtau terserempak anak dia g soping komplek time skolah kowt... Mcm2.. X pasal2 kan.. Padahal mmg betol anak dia ponteng sekolah.. aikshhhhh.. nak kena babab nie...

Now aku plak nak story mory pasal kejadian yg menimpa aku.. Mmg lah si isteri nie salah erti dan salah mengerti... Nak dijadikan cerita satu ari tue aku kol lah "Suami Org" nie coz nak konfirm ngan dia sapa yg dtg ke Majlis Makan2 kat umah aku. Then sembang2, sms2, konfirm2... Dah abis diskus dlm stgh jam cemgitu "Isteri Org" nie pun mengekol aku.. Soklan2 yg malas aku nak jwb.. "Sapa nie?? Nak apa cari suami sy?? Jgn cari suami sy lagi??".. Haishhhhhh.. Ko ingat aku hadap sgt ke laki ko tue.. Aku berhubung ngan dia pun coz dia nie Abang Besar kepada dak2 lain yg nak dtg Majlis Makan2 kat umah aku nnt.. Yg aku pelik lagi ajaib bkn ko tak kenal aku.. Selalu jmpa, selalu tegur2, selalu gelak2.. Kot yer pun jgn ar sergah aku mcm tue.. Sentap bulu kaki aku nie... Tak pasal2 menda tue jd penyebab aku n "Suami Org" tue tak bertegur sapa.. 

Tp last2 menda tue berlalu mcm tue jer n aku still agy berhubung dgn "Suami Org" aka kawan aku tue mcm biasa.. Memula masa baru2 agy kejadian tue aku mmg x tegur "Isteri Org" tue sbb ati aku panas, tp ati aku nie cepat sejuk mcm peti ais. Lagipun "ISteri Org" nie pun mcm segan2 nak ckp ngan aku dah, mybe sbb dia tau aku yg call nak bila dia dah tau tujuan aku call.... Aku lupakan semua tue becoz aku rasa xde pekdah utk aku pikir,  yg pasti biar aku tau niat aku tue ikhlas.

So Moral Of the Story : Jgnlah main dok serbu org x tentu pasal k, tanye dulu sblm nak sembur..
thanks for dropping by :)

No comments: