Lesen Oh Lesen

Hai koranggggg.. Hari ini aku cuti, best tak best tak?? Mesti lah best.. Tp sebenarnya tak best.. hahahahahhaha.. Leh pulak mcm tue kan. Yang bestnya sebab cuti, yang tak bestnya aku cuti sebab aku nak siapkan assignment aku yang tak siap2 lagi. Mlm nie last date utk hantar, satu benda tak buat lagi.. Sebenarnya nie assignment group yang memerlukan kamiorang nie berlakon sketsa dan berbicara dalam bahasa Mandarin.. Perghhhh.. Hancurrr kowt... Nak taknak sebab nak siapkan menda nie so aku kenalah amik cuti, cissss rugi sungguh..

Ok Ok.. Now bukan nak citer pasal cuti sebenarnya, tapi nak citer pasal lesen ohh lesen.. Memandangkan arinie aku cuti so baru kejap tadi aku pegi amik lesen aku yg dah siap.. Hoyeeee.. Hoyeeeeee... \O/  \O/ \O/  ...
Ditemani hujan lebat yang membasahi pipi aku pun tergedik2 lah berjalan menuju ke Metro Driving.. Smpai ke kat kaunter ikuti perbualan aku dan budak kaunter ituwwww :-

Ntahsapa2ntah : Hai.. Sy nak tanye lesen sy dah siap tak


Budak Kaunter : Meh ic.. ... Amik lesen B2 yer..


Ntahsapa2ntah : Tak. B Full..


Budak Kaunter : amik lesen B Full?? (dgn muka ala2 kerek)

*pastu dia blah and suh aku tunggu kejap*

Done.. Lesen aku dah siap.. Riang hatiku badan bertuah... Lesen B Full dlm gengaman aku ok.. sekali lagi B Full, buka B2.. So aku boleh bwk motor dr cc kecik smpai cc besauuuuuuuu..

Tp aku pelik dgn budak2 Metro Driving nie.. Setiap kali aku nak pegi Cop Jari jer musti diaorg tanye, amik lesen B2 ker?? Adehhhhhh ... Takkan dlm system ko tak mention aku amik apa, kang aku ckp aku amik lesen bwk kapal terbang kang... Bila aku ckp amik B Full pastu wat muka mcm ntahapa2ntah... Salah ker aku amik B Full??? Apa2lah.. Janji aku dpt dah lesen aku... 




*********************************************************************************
kepada Bos Metro Driving (kalau dia baca lah entri aku ni, mcm pemes) wakakakkakakak : Sila pastikan anak2 buah emcek nie semua bersikap sopan dan tak wat muka kerek dgn customer.. Taktaulah kalau diaorg nie cuma peramah dan bermanis muka dgn jejaka2 jer. Bukan sekali.. Bukan dua kali.. Tp berkali2 aku berhadapan dgn minah2 kaunter yg kerek2 dan sombong2 nie.. Aku bayar ok lesen aku tue bkn freee, at least senyummmm ar, bkn kena bayar pun.
**********************************************************************************




thanks for dropping by :)

2 comments:

MotoGraphic said...

bila lg aku nak amik b full nih...

Ntahsapa2ntah said...

copek cikit emcek EB.. LAu x smpai bebila bwk 250 jerk.. ngeeee...