Weekend Ride - Part 3

Dimanakah?? Kemanakah??

Nak tau?? Ok, kali nie weekend ride meredah laluan berliku di Karak. Ngeeeee :)
Memula ada yang suggest nak pegi Sepang Circuit sebab nak tengok MSS 2011, tapi memandangkan ramai yang setuju nak pegi makan Nasi Lemak kat Karak so destinasi hari ini adalah Karak.. Apa?? Makan nasi lemak?? Yesssss.. Kalau korang semua nak tau, aktiviti2 bikers bila ke karak adalah makan Nasi Lemak.. hahahahahahha.. Sengal kan?? Tp itulah kenikmatan namanya, motor diaorg suka hati diaorglah nak buat apa lagipun minyak motor diaorg yang isi.. Tp nikmat tue bukan datang dr makan Nasi Lemak tapi aktiviti melayan korner ataupun istilah dalam bahasa yang mudah difahami adalah melefer. Cecah lutut dan Cecah telinga..

Utk newbie macam aku nie memang agak seram gak bila nak layan2 lefer nie sebabnya kalau salah lefer mau tersasar aku dibuatnya. kui2.. Hari nie ada lebey kurang 21 bikers yang pollow dan antaranya adalah 3 pu3 umno bikers.. hahahahhahaha.... Besh kan bila ada bunga2 yang menyerikan kumbang2 setaman. Credit to Hajar Brutal dengan Blueninja (EX250-J) nya dan Areeza dengan Red Warrior (Er6-F), manakala aku pulak membawa Snow White (Er6-N)... Sungguh ganas aweks2 ini melayan korner2 di karak walaupun sis areeza agak ketakutan.. Mybe 1st time dia melayan korner di karak nie..

Ehhhh.. Cop Cop.. Lupa nak citer insiden yang terpaksa kami lalui semasa melalui laluan motorsikal di Tol Gombak. Tetiba ada road block plak.. Antara kami2 yang ramai ini 2 org pu3 dan 2 org putra telah ditahan atas kesalahan no plat yang tidak mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan. Kami tidak dibenarkan berhenti  sebaliknya diarahkan meneruskan perjalanan. Lepas kuar dari laluan motor, kamiorg pun tunggu lah pu3 dan putra nie ditepi jalan. Lebih kurang 10 minit kelibat areeza dan hajar kelihatan. Alhamdulilah, diaorg dilepaskan dengan amaran. Apa nasib si putra?? Selang 5 minit kemudian kelibat mereka pulak kelihatan... Nak tau apa jadi?? Diaorg dilepaskan dengan.. urmmmm.. Paham2 jerlah yer.. Mybe lepas nie nak ajak geng2 SPRM join ride sekali.. hihihihihihihih...

Ride kali nie mmg smooth cuma terganggu sedikit bila segerombolan superbike keluar dari stesen minyak BHP. Perghhhhhh.. Time tue aku dah takde arah, kelam kabut jadinya sebab dah bercampur.. kui3.. Geng2 aku pun aku dah tak nampak kemana.. Last2 aku tengok tinggal aku sorang.. Wahhhhhh.. Sengal.. Dr cermin sisi aku tengok areeza ada nunnnnn jaun dibelakang bersama che mad.. Fuhhhhh.. Nasib baik ada lagi geng.. So aku pelahankan motor sehinggalah diaorg sampai dekat ngan aku.. Perjalan kami diteruskan tanpa rakan2 yang lain.. Diaorg nie dah sedap melefer kowt sampai lupa kiteorg kat belakang... Ciss Berger Mayoniss..

Bila sampai ke destinasi yang dituju, aku tengok semua org dah duk mengadap Nasi Lemak memasing.. Siot jerk...  Benornya aku tak lapar sangat sebab pagi tadi kekenyangan makan Roti Telur kat kedai Mamak. Tp sebab nak try gak so aku makan lah nasi lemak tue.. Urmmmmm.. Lagi sedap nasi lemak mak aku buat.. hahahahahahha.. Maaf yer makcik & Pakcik.. Saya jujur nie...

Setel makan dan minum dan rehat, masa utk bergerak.. OPsss OPsssss.. Lupa!! Bayar... Ehhhhhh.. Ohhhh dah ada org bayarkan.. Thanks Tengku Azlan sebab belanja kami semua makan Nasi Lemak...

On The Big Bike!!! oN THE bIKE!!!

Masa utk pulang... Check Point utk berpisah adalah di laluan tepi sebelah selepas Tol Gombak. Lepas semua rider tiba di situ, ada yang pulang dan ada yg buat keputusan utk join dan sambung perjalanan ke Sepang Circuit utk tengok MSS 2011. Lebih kurang 10 org yang follow termasuk 3 org pu3 nie.. Rider Tegar tue.. Separuh perjalanan, aku dan areeza amik keputusan utk ke lukut.. Perghhhhh.. Gila lahhh.. So aku pun inform geng2 yg lain utk teruskan perjalanan tanpa tunggu aku dan areeza..

Ride diteruskan ke lukut. 2 org gadis ayu meredah laluan jalan dalam ke Lukut. Sebenarnya aku kesana sebab nak pegi melawat anak2 fruit aku iaitu syamimi dan pika yang kebetulan bersekolah di tempat yang sama.. Lebih kurang setengah jam kat asrama diaorg aku dan areeza pun memulakan perjalanan pulang ke Shah Alam.

Sampai jer kat tol PD, hujannnnnnnnn... Adoiyaiiii.. Nak taknak aku dan areeza terpaksa teruskan perjalanan memandangkan jam dah pukul 4.30pm. Hujan lebat gila kowt. Hanya doa dan tawakal sebagai bekalan agar kami selamat sampai. Alhamdulilah bila sampai jer di RnR Seremban, hujan dah xder.. ehhhh.. Magic pulak.. So aku ngan areeza wat keputusan lagi utk teruskan perjalanan dan akan berpecah di simpang Sepang/Kuala Lumpur.

Ini 1st time aku bwk motor sensorang tanpa teman melalui jln Highway.. Redahhh jerrrr... Yahoooooooo.. Smpai umah lebey kurang jam 6.30pm...

Ride yang paling happening dlm idup aku.. Lama kan.. Dari pagi smpai ke petang...

Ngah Diskus Destinasi

Penerangan Ride & Tatasusila

Bekpes Time.

Antara Jentera2 Kesayangan

Bikers2 Berposing

Park Motor menanti geng2 yang ditahan.

Fuhhhh.. Lamanya tungggu diaorg.

Nasi Lemak, Karak..

Tol Gombak.. Rest time

On the Bike!!!!

Ehhhh... Balik!! Balikk

thanks for dropping by :)

No comments: