Check In - Melaka Bandaraya Bersejarah

Hye u olz. Now aku ada kat mlk, mlm tadi smpai sini. Bukan dating yer, aku pegi dgn mak, apak dan little ayra. Smlm lepas keje terus bergegas balik umah, mandi2 siap2 dan cargassssssssssssssss. Huh. Otw ke Melaka mmg memenatkan sbb aku ngantok dan jln jem. Cisss berger. Aku ingatkan jln lenggang upernya mcm semut kereta2 tue berderet. Yg lagi aku kari berapi jem tue disebabkan kerja2 menaiktaraf jln dekat susur ke PD. Apalah, buat lah hari2 lain yang bukan hari Jumaat, Sabtu dan Ahad.

Sebenarnya aku paling seram bila masuk jln2 kampung Pedas/Linggi nie sbb jalan dia gelap dan berliku2. Kalau korang lalu situ sebelah mlm korang mmg kena berhati2 dan fokus okey sbb pandangan kite mmg terhad sbb jln dia bengkang bengkok. Hajat hati nak bukak tingkap tp melihatkan hutan2 belukar kiri kanan jln tue terus tak jadi. Yerlah risau tak pasal2 kang keluar pulak Hantu Kak Limah menyenget tepi jalan..

Sebelum smpai kat umah makcik aku, kamiorg singgah mkn dulu kat Masjid Tanah. Putus selera aku nak mkn sbb lauk2 dia tak sedap.. Haisshhhhhh.. Camner lah korang meniaga nie. Akhirnya tepat jam 10pm kamiorg pun smapi lah di Sungai Udang, Melaka.

Sekejap lagi nak siap2 sbb nak bergerak ke Muar pulak. Lepas tue pulang ke Shah Alam sbb esok ada weekend ride. Huh, kompom aku penat kan..

Salam rehat2 utk korang2 k..

Korang tau tak ini apa?? Lau taktau pegi jln2 kat Bandar Melaka 

thanks for dropping by :)

No comments: