Weekend Ride - Part 2

Weekend Ride Part 1 dah seminggu berlalu, pagi tadi Weekend Ride Part2 sudah berlangsung dengan jayanya.. So this week, kamiorg tak berjalan jauh coz semua sepakat untuk join Ride Amal Palestin yang berlangsung di Damansara. Event nie dilaksanakan dengan kerjasama Media Prima dan UniKL. So seawal jam 8.30am kamiorg bersiap2 dan bergerak ke Sri Pentas. Kali nie tak sempat bersantap sebab katanya kena ada kat sana sebelum jam 9.00am coz nak kena register dulu. Bagi mengurangkan kegopohan dan kelewatan mengisi form so kamiorg dah isi awal2 form Ride Amal tue.

On the Big Bike.. hihihihihihihihih...

Kamiorg tiba di Sri Pentas dalam Jam 9.10am.. Masa tue dah tengok ramai org dan untuk pengetahuan u olzz Ride amal nie bukan sahaja disertai oleh Superbike tetapi juga basikal dan 4x4.. Sampai jer di luar Sri Pentas kami diberi arahan untuk park motor sebaris dengan motor2 dari club2 motor yang lain termasuk easy rider.. Aku dok jengah2 gak kalau2 ada ladies bikers tp hampa sebab hanya aku dan sorang kakak er6n yang tidak aku kenali. Kalau ada gurl2 yang lain pun hanya pillion kepada husband2 dan boypren2..

Sementara menantikan konvoi bergerak, so kesempatan nie digunakan oleh kami utk bergambar dan berposing2.. Acara wajib nie.. hahahahahaha.. Siren polis berbunyi menandakan acara akan bermula.. Destinasi pertama konvoi bergerak ke Kota Damansara, aku lupa apa nama surau tue. Konvoi nie jadi tumpuan ramai, mana taknya ramai kowt polis yang jaga lepas tue pegi kawasan perumahan munya tak gamat.. hik3...Setibanya di destinasi pertama, ada bikers2 yang meninggalkan konvoi dengan alasan ada hal, kenduri kawen dan sebagainya.. huh.. Apalah diaorg nie, baru destinasi pertama...Takpelah, nak wat camner... Masuk jer dlm surau tue, perkara pertama yang aku cari adalah AIR.. huhhhh.. Haus kowt!!!
Ada sedikit nyanyian nasyid, ucapan aluan dan sbgnya..

Sebelum bergerak balik, aku telah diinterbiu oleh TV9.. hahahahhahahah.. Lawak sungguh sebab cara aku jwb mengelabah gila.. Lain kali bagi ar skrip dulu.. kui3.. Kira jadi artis lah kejap aku time tue, member2 aku dok sorak2 lagilah segan aku jadinya.. Siol jer diaorg nie.. Masa aku tulis N3 nie, aku baru jer tgk sesi interbiu nie kat berita TV9, gila lawak.. hahaahhahahahahah.. Dahlah eja nama aku pun salah.. Sengal.. kui3.. Apa2 pun thanks yer sebab sudi interbiu aku..

Memula aku ingat dah nak balik, tp member2 aku ajak join lagi ke destinasi seterusnya sebab kesian ramai bikers dah takde.. Nak taknak aku join gaks lah walaupun panas dah penat.. Bukan apa, dahlah konvoi slow dan byk brake2.. Gila berat kowt motor aku nak tampung.. Tp semua tue hilang dek kegembiraan bersama teman2..

Destinasi ke 2 plak ke Masjid di area Kota Damansara gak, kat situ kami disajikan dengan acara silat dan mnum petang.. Selesai jer minum kami bergerak ke destinasi terakhir iaitu Pejabat Amal Palestin berdekatan Giant Kota Damansara.. Ketibaan kami disambut dengan sorakan dan tepukan dari org2 kat situ.. hik3... Pandangan mata aku tertumpu pada sorang gadis yg menjadi MC pada hari tue.. Ohhhhhhh.. Farah Diba upernyaa... Chantek gak...

Selesai sudah Weekend Ride kali nie.. Walaupun tak jauh tapi aku sangat2 teruja dan syiokkk sbb dah jadi artis hari ini.. wakaakakakakakaka.. Sebelum pulang, kiteorg g minum2 dulu kat Kelana Jaya.. Fuhhhhhh.. Legaaaaaa... "HIDUP PALESTIN"....

Aku mendoakan agar Palestin akan bebas suatu hari nanti dek kekejama rejim zionis dan Allah menurukan bala kepada pengkhianat2 nie...Aminnnn













thanks for dropping by :)

No comments: