Berlibur Bersama BFF

Baru jer lepas pulang berlibur bersama BF ehhh BFF. Credit to bakal pengantin CikPuan Azura coz organize pertemuan nie walaupun last minute ko tarik diri daripada join kiteorg.. Memang cis berger lebey mayonis ar ko nie..

Sebenarnya pertemuan ini diadakan sempena menyambut kedatangan sahabat kiteorg yang datang dr Kuching , Sarawak. Cik Puan Azura nie kengkonon nak wat suprise kat kiteorg last2 dia yang tersuprise. Rancangan asal nak g Plaza Alam Sentral a.k.a PAS coz nak membowlingkan diri, tp last minute terpaksa cancel atas sebab2 yang tak dapat dielakan. Kalau korang nak tau gak aktiviti berlibur nie sepatutnya pun dibatalkan tapi setelah suprse terbongkar dengan kehadiran Cik Lydia dr Sarawak maka kami atur semua perjumpaan tanpa Cik Puan Azura.

Tempat pertemuan adalah di kedai makan Sereheh.. urrmmm.. Serebehh.. Urmmmm.. Apantah nama kedai tue, yang pasti dekat section 13 Shah Alam dan bertentangan dengan restoran Pelaga. So aku ditugaskan utk memikup gadis2 ayu nie di rumah mereka. Memula aku amik Cik Anis dahulu, kemudian barulah Cik Lydia. Manakala Cik Hawa dan Cik Saba akan datang dari arah Puchong.

OTW ke kedai yang disetkan, tetiba Cik Anis mengutarakan pendapat utk wat suprise little2 belated bufday utk Cik Hawa. Maka aku pun melencongkan kereta aku ke Giant, section 13 Shah Alam. So kamiorg pun belilah kek yg sangat comey utk Cik Hawa dan tak lupa hadiah bufday. Walaupun x seberapa aku harap Cik Hawa happie yer..Selesai membeli lebah belah, kiteorg pun bergerak lah kembali ke destinasi asal. Sesampai jer ditempat kejadian, Cik Hawa dan Cik Saba sedang menanti penuh kesabaran.. kui3.. kui3.. Maaf yer!! So bermulalah adengan peluk memeluk, almaklumlah dah lama kow tak jmpa.. Aku dan Cik Saba nie duk jer setaman tp mmg jarang jmpa, kekadang berbulan2 coz Cik Saba dah duk bujangan kat Puchong.. Manakala Cik Anis dan Cik Hawa aku kenal dr aku sekolah rendah, Cik Lydia pulak masa sekolah menengah. Yang paling lama kenal dengan Cik Saba and Cik Puan Azura lah sebab kiteorg kenal dr Tadika.

Balik kepada citer asal.. Lepas jer berpeluk sakan, aku bg hint pada Cik Saba utk lengahkan masa Cik Hawa sbb kiteorg nak pasang lilin kat kek comey tue, sampai Cik Anis bleh selamba badak pinjam lighter adik2 yg duk lepak2 kat kedai tue. hihihihihihihihihih.. Bila Cik Hawa smpai jer "SUprRIiiiSEeeeeeeEE"... Kiteorg siap nyanyi tue tp slow2.. "Happie Bufday to u.. Happie Bufday to u...".... So aku harap Cik Hawa happie dengan suprise party yg sederhana nie yer..

Aktiviti dimulakan dengan memilih makanan dan minuman. Menu dia mmg agak pelik sikit sbb ada Nasi Goreng Mabuk, Nasi Goreng Portugal, Nasi Goreng apantah... hihihihihihihih.. Sesapa yg ske layan shisha, kat sini ada hokeyyyy.. So silakan.. Sambil dok minum2, teringat dan terimbau kenangan masa kekanak.. Gila Lawak lah... Banyak sangat kenangan2 terindah yg tak mungkin aku lupakan..

Kepada Cik Puan Azura, agaknya kalau dah jadi isteri org musti lagi susah nak kuar kan.. ikshh ikshhhh.. Woppsssss.. hahahahahahahahha.. Yang paling besh masa dok sembang2 adalah, citer pasal kawen.. Sengal lah.. "Ala emak kawen kan aku"..
















Kepada Cik Puan Azura, Cik Anis, Cik Saba, Cik Hawa and Cik Puan Lydia... Semoga persahabatan nie kekal selamanya.. Aminnnnnn
thanks for dropping by :)

No comments: