Dimanakah??

Now aku dah ada kat melaka.. Subuh2 adam, Datin Jariah aka Bonda terchenta dok kejut suh bangun coz kena gerak balik Melaka pagi tue jugak. Al-Kisahnya sebab Mokde aku wat kenduri pukul 11.00am tadi... Glupppppp... Awal lah pulak. hik3.. Selain tue leh lah melawat nenda tersyg, almaklumlah kami2org nie boleh dikira dengan pen berapa kali balik kampung.. Hepppppp, bukan xnak balik cuma nenda aku nie suka merayap.. Bukan ada pun kat umah dia.. Kang carikan atok baru kang baru tau, musti melekat jer kat umah.. hahahahaahhahaha... Sepanjang perjalanan aku agak mengantuk sbb mlm tadi tido lewat, ada Kenduri Tahlil utk Allahyarham Syed yang baru sahaja meninggal 06 July yg lepas..

Kenduri dah pun selesai tadi, now mokde, pokde n kezen2 aku ngan bergelimpangan membobok kan diri.. Penat kowt sbb tadi ramai gak tetamu yg datang.. Menu lauk kenduri hari nie sangat banyak.. Antaranya :


  • Nasi Daging
  • Nasi Putih
  • Udang Masak Sambal
  • Ikan Masak Hijau
  • Kambing Masak Kari
  • Jantung Pisang Rebus
  • Ikan Masin
  • Sambal Belacan Mangga
  • Ulam2
  • Acar Buah
  • Papadom
  • Muffin Tomey
  • Air Jambu
  • Air Mangga
Banyak tak?? Hahahahhahaha.. Smpai penuh pinggan aku taktau nak mkn camner.. Apa2 pun thumb up sbb makanan org melaka nie mmg sedap2 belaka.. Untung sapa yang kawen ngan org melaka nie.. kui3..

Sat g nak layan cendol pulak, tp kena tunggu my sis  Ayu, Deera n Fatin yg tengah OTW kesini.. Agak lembab betul.. Pic nanti2 lah aku hapdate, tgh ngantok nak bobok gak... 

Tata... Titi.. Tutu



thanks for dropping by :)

1 comment:

Anonymous said...

asyik makanan je.....