My LoVeLy NePheW & NieCe

Kejadian smlm 08/06/2008 - Ahad...



01.30 pm...Smlm anak2 buah aku dtg titun kat umah... Pepg buta dah ajak g jenjln.. Pikir2 mana nak g tgh2 minyak m'lambung naik nie.. Rm pun ngah nipis... Kesian nya pasal so aku bwk lah gak diaorg g nengok wayang kat Cathay Cineplexes.. Aku try nak booked ticket "Kungfu Panda" on9 tp semua fully booked.. Ermmmm.. Aku ckp ngan bebdk nie kite redahhhh ajee lah.. Mana tau kot2 ada org booked tp x sempat amik..



02.30pm.. Gerak dr umah.. Smpai jer aku rasa nak dekat lebih 7x aku pusing pat paking tue.. Hampehh.. Dahlah ticket on9 fully booked, paking pun fully booked gak.. Las2 ada sorg pakcik nie suh aku paking kat bwh, katanya kosong... Turun jer bwh, ya RAABI... Nyesal x turun dr td.. Alhamdulilah.. Dpt gak paking ngan aman....

03.30pm.... Smpai jer kat counter, satu lagi bala... Punyalah ramai umat manusia kat citu... Agak2 diaorg nie x gheti duk diam kat umah ker..waakakakakakka... Beratur punyalah lama, Naik lenguh kaki aku nie diri, naperlah dia x sediakan kusi... Lom sempat abis 5 org dr dpn aku sign ticket "KUNGFU PANDA" dah abis.. Hampehhhh... Cian plak kat anak2 buah aku nie.. Ada plak yg aku beli "KUNGFU PANDA CANTONESE" nie kang... Last2 diaorg suggest kat aku nak nengok "SUPERHERO" {Hero lah sgt}.. Aku ikut jerlah... Smpai time aku beli ticket insiden nie berlaku....



Ticketing Boyzz :- Yess Miss

Aku Ler : - Ermmmm.. Superhero 6 ek..

Ticketing Boyzz :- Sebentar yer.. {Dia pun tekan lah punat2 kat pc dia tue, kuarlah dpn mata aku screen terpampang tmpt duduk yg bakal aku ngan anak2 buah aku duduk}
....................Aku terperanjat beruk........................................
Aku Ler :- Depan nya.. Sakit mata mcm nie...

Ticketing Boyzz : - Itu jer yg kosong miss... Yg lain semua penuh...

Tetiba aku terpandang sebaris ruang kosong kat tmpt duduk 3 dr belakang.. So aku pun tanye..

Aku Ler :- Yg sebaris panjang nie nak bg sapa duduk??

Ticketing Boyzz :- Tue ada org booked on9..

Aku ler : - Owhhhh.. {Pastu aku nengok jam} Ehhhh... Bkn ker kalau booked on9 kena amik sejam seblm tayangan??? Skunk dah kol 3.30pm... Wayang start 3.50pm...

Pastu bdk tue terdiam.. Dia nak lwn gak ckp aku...

Ticketing Boyzz : - Tp diaorg dah booked...

Aku ler :- Yerlah... Tp kalau booked on9 bkn ker kena amik sejam seblm tayangan... {Aku ulang lg ayat aku tp dgn nada keras sikit}

Ticketing Boyzz : - {Sambil refresh pc dia} Ok.. Seat confirm..


Aku ler : - Thanks... {smbil senyum} Kastemer always right.... Ini Buktinya yg aku amik dr Internet bila booked ticket on9..

(Please state your booking number to retrieve this order when collecting your movie tickets. You can also print out this page for confirmation. Please be reminded that movie tickets will be released 1(one) hour before show time.)










thanks for dropping by :)

No comments: