Hari Yang Gelap


Assalamualaikum.. MAcihlah pd yg bg aku munge segar ngan munge layu tue... Agak lama x memblogkan diri aku kan.. hikhikhikhikhik.. Bzz gila skunk nie.. Keje manyak kat opis tue.. Staff makin hari makin kurang.. Cedey jer bila nengok meja2 dan kusi2 yg x berpenghuni tue.. Sekali sekala teringat keadaan dlm opis 3 taun lepas.. Meriahh dan havoc... X mcm skunk nie.. Agak tertekan jer paler otak nie.. Kekadang wat keje smpai x pasan masa dah time lunch... Kekadang wat keje smpai x pasan masa dah time utk pulang.. Huh.. Nak wat camner, skunk nie keje utk duit bkn utk kepuasan... Sab2 lepas ada wat bowling inter commercial.. Perghhhhhhhh.. Meriah tahap gaban wa ckp lu.. Penat mmg penat tp berbaloi gak sbb nengok semua hapie esp my big boss.. Siap so wat sekali lagi tue.. Ahaksss.. Pasnie perkata sponsor kiteowng plak.. Kes kes kes.... Abis jer membolingkan diri, anak2 buah aku tarik g kalaoke... Wakakakkakak... Sakit peyut aku menahan gelak dgr anak2 buah aku nyanyi.. Serupa katak yg aku bela masa kecik dulu... Dlm sibuk duk kalaoke nie tetiba aku teringat ... Blinnnggg.... Ayamakkkk.. Kat umah aku ada kenduri mlm nie.. Adehhhh.. Kalau lah bonda tau aku kat tmpt kalaoke nie kompom dia jerit satu taman leh dgr... Jam dah kol 2 lebih.. Terpandang resepi rahsia.. Woooooooo.. Mlm nie ada wat anibeseri bonda ngan ayahanda gak, so belikan lah kek satu.... Mahal x hengat lah pulak... Tp dah tue kek kegemaran bonda so belikan lah jugak... Masuk jer keta baru teingat yg bonda nak kek eskem jugak.. Adehhhh.. Kopak... Tp demi bonda aku belikan jugak.. PErghhhhh.. Sekali 2 kek.. Hampehhhhh... Yg penting bonda ngan ayahanda hapie... Smpai umah.. Nengok umah dah meriah cam umah asuhan kekanak plak dah.. Anak buah ada 8 tp mcm ada 38... Tanpa diaorg mmg sepi idup aku nie.. Diaorg lah permata aku selama nie... Tahap suhu kat umah tue ya rabbi... Panas yg amat.. Rasanya bontot aku nie pun leh masak cam sate.. hihihihihihihi.. Paler dah pening.. Migrain dah mula menyerang... Masa dah time.. Kenalah tido nak bg sakit paler reda.... Mybe sbb aku terlalu penat sgt urus boling pehtu ngan cuaca yg panas bangat nie.... TErsedar dr tido dah jam 7 lebih.. Sakit paler dah kurang.. Nengok semua dah sibuk masak.. Hermmmmm.. AKu amik lah penyapu.. Mulalah tugas aku sbg tukang sapu kat umah tue.. Akhirnya umah aku siap di kemas.. Alhamdulilah.. Kenduri berjln dgn lancar.. Kenyang peyut mkn udang.. PErghhhh.. Slurpppppp... ABis kenduri diaorg bzz ngemas ngan basuh pinggan... Ingatkan mlm nie nak wat aksi pose maut lagi kat stesen minyak ngan kezen2 aku tp semua dah x larat.. So landing timeeeeeeeeeeeeeee... ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...
thanks for dropping by :)

No comments: