Weekend Ride - Part 2 season 2

Pagi yang indah... 13 Nov 2011.. Tayar Golek..

Mcm biasa weekend ride bermula.. Celik jer mata rasa mcm malas jer nak bangun, aduhhhh.. Tp bila mengenangkan weekend ride start jam 8.30am so terpaksa gak lah gagahkan diri bangun dr tempat beradu... Penat join ride ke Matrade utk COTY 2011 "Car of The Year" pun tak ilang agy semlm.

Aku gerak dr umah lebey kurang pkl 8.25am, perghhh terlewat.. Gila babas gak kowt aku bwk si kuda putih tue. VrooomMmmmm...

Smpai jer kat Kawasaki, ada 3 org sedang menanti.. Aiyakkk sikitnya.. kui3.. Xper Xper.. Lagi sikit lagi besh sbb senang nak gerak. Kalau bergerak dlm group atau konvoi yg ramai jenuh gak nak jaga.. Kiteorg amik keputusan utk tunggu lagi member2 yg lain kalau2 ada yg menonjolkan diri.. Kemudian mucul lagi 2org rider. So kami berlima sepakat utk bekpes dulu di kedai Upin & Ipin kat sec 13, Shah Alam.

Masa ngah bekpes, mucul lagi sorang ninjagurl ngan ninjaboy. So ada 7 org semuanya. Lepas bekpes kiteorg sepakat utk ride ke Rembau arinie pekena cendol ngan rojak. Bukan Cendol Leman Dawi tau, tp Cendol Madu Rembau yg terletak seblm pekan rembau. Cendol dia sedap sgt.. Sedap drpd Cendol Leman Dawi.

Otw ke Rembau, kamiorg berenti sekejap kat RnR Dengkil sbb nak tunggu sorang lagi rider. So bertambah lagi jadi 8 org.. So bergerak lah kami ke Rembau pekena Cendol. SuperB Sedap Slurpppp.. Ketibaan kiteorg disambut oleh bro NinjaCops. Nama timang2an jer, nama betol dia Asrul Effendi. Hik2.. Kiteorg nie semua main nama2 timang2 jer.

Selesai mkn dan gosip kiteorg pun bergerak dr Rembau ke Kuala Pilah sbb nak mkn buah2 tempatan kat Star Fresh Agro Park. Seblm tue aku n the geng singgah kat Sekolah Teknik Lela Maharaja coz nak antar bekalan makanan kat anak buah aku sat.

Smpai jer kat Star Fresh Agro Park tue dok rest2 kejap then bebudak laki nie g layan Spa n urut2 sat sementara aku n Hajar melepak smbil makan buah ngan Emcek Darmak.

Haritue aku, hajar, wakjoe n darmak terpaksa gerak awal sbb wakjoe dpt panggilan ttg anak buahnnya yg dimasukkan ke hospital. So kami terpaksa meninggalkan geng2 yg tgh menyepakan diri tue.

Laluan balik kami adalah melalui lekas... Yup.. LEKAS!!
Laluan yg menghubungkan Seremban hingga Kajang. Dlm perjlanan tetiba hujan turun bersilih ganti dgn cuaca mendung.. So kiteorg nie kejap kering kejap basah.. Perjalanan melalui LEKAS amat menakutkan bg aku.. Xtau kenapa, tp laluan LEKAS nie tak sama dgn laluan PLUS Highway. urmmmm.. Xtau nak citer camner, tp kalau diberi peluang aku mmg xnak lalu LEKAS tue lagi.. huuhuhuhuhuhu..

Alhamdulilah, aku selamat smpai ke rumah jam 6.30pm.. Aminnnn..













thanks for dropping by :)

No comments: